A testmozgásról mindenki tudja, hogy hasznos, de néhányan nagyon nehezen veszik rá magukat. Amikor el kell hagyni a lakásunk kényelmét, akkor hirtelen az összes létező indok eszünkbe jut, amiért otthon maradhatnánk.

Azonban, ha egyszer ráérzünk a mozgás örömének az ízére, akkor onnantól kezdve sokkal könnyebb lesz. Itt jön a képbe az úszás, amihez még több erőfeszítést kell tennünk. Vajon megéri? Íme 10 ok az úszás mellett.

  1. Az úszás egy olyan sport, ami lényegében az összes létező izmunkat megmozgatja. Javítja az erőnlétünket, miközben a szív- és érrendszeri betegségekre is pozitív hatása van. Olyan, mint egy jó fitnesz, ami felpörgeti a pulzusszámot, majd működésbe hozza az izmokat.
  2. Sok ember állítja, hogy a víz nézése lenyugtatja. Szerencsére ez akkor is elmondható, ha nem csak nézzük, hanem nyakig elmerülünk benne. Az ember úszás közben csak magával foglalkozik, megmozgatja mindenét, és megfeledkezik a problémákról. Mindeközben elringatja a testét, csökkenti a stresszt és a feszültséget.
  3. Akik hosszú ideje szenvednek a fogyókúrával, azok még nem próbálták ki az úszást. A hideg víz és a mozgás együttesen nagyjából 450-500 kalória elégetéséhez vezet egyetlen óra alatt. A gyakorlott sportolók ennek a dupláját is ledolgozzák! Minél keményebben és gyorsabban úszunk, annál többet fogunk fogyni.
  4. Ha a levegőt és a vizet összehasonlítjuk, akkor a víznek 14%-kal nagyobb az ellenállása. Ez azt jelenti, hogy a szabad levegőn mozgás mellett az úszás 14%-kal hatásosabb program. Mit jelent, ha nagyobb erőfeszítést kell tennünk? Feszesedő izmokat!

  1. Amellett, hogy a kalóriák fokozatosan égnek, addig az ízületeink is dolgoznak. A legjobb, hogy mindezt úgy teszik, hogy nincsenek leterhelve. A váll, a csípő és a törzs is erősödik, amitől rugalmasabbak leszünk.
  2. Nem szabad megfeledkezni a mentális előnyökről sem. Miközben úszunk, kikapcsolunk, szinte megfeledkezünk mindenről és mindenkiről. Szabályozzuk a légzést, növeljük a koncentrációt, így szabályozzuk a szívritmust is. Miután kiszállunk a medencéből újra frissek leszünk.
  3. Ha egy tornapályán futunk körbe-körbe, akkor gyorsan elunhatjuk magunkat. A vízben azonban sokféle úszást is kipróbálhatunk. Mindegy, hogy a tengerben, a Balatonban vagy egy fedett medencében csináljuk, jól szórakozhatunk. Ha nem akarunk egyedül lenni, akkor akár csoportokhoz is csatlakozhatunk.
  4. Az a jó az úszásban, hogy csak úszni kell tudni hozzá, nincsen korhoz kötve. Végezhetjük relaxálás, fogyás vagy edzés miatt is, ráadásul a fogyatékkal élők, a túlsúlyos emberek és a terhes nők is úszhatnak.
  5. Bizonyos tanulmányok szerint azok, akik gyakran úsznak, hosszabb ideig élnek. Ennek nyilván sok köze van a rendszeres testmozgáshoz, ami az úszásnál 100%-ban megtörténik.
  6. Végül, de nem utolsó sorban az év bármely szakában úszhatunk. Esik odakint? Havazik? Forróság van? Mindegy, hogy milyen hónapot írunk, az uszoda nyitva lesz. Érdemes az egész éves bérletre lecsapni, hogy ne találjunk kifogásokat az úszás ellen. Ne várjunk tovább, kezdjük el azonnal!