Egy hosszú tél és egy még mindig tartó vírushelyzet bőven okolható a felesleges kilókért. Egyre több embernél hallani, hogy mennyire megváltoztatta az életüket a kötelező otthon maradás és a sportlétesítmények bezárása.

Ez azért rossz, mert a szakemberek szerint a fogyás nem csak azon múlik, hogy mennyire követjük a diétánkat, hanem azon is, hogy tudunk-e rendszeresen sportolni. Most, hogy kiértünk a hidegből, és végre látszódik a közelgő tavasz, érdemes elgondolkodni azon, hogy miként tudjuk megoldani a testmozgást a saját otthonunkban.

Az egyik legjobb megoldás az úszás. Ez nemcsak az összes izmunkat mozgatja meg, hanem rengeteg pozitív hatással bír, amik gondoskodnak arról, hogy könnyebben menjenek le a felszedett kilók. Igaz, hogy a párnácskák és a túlsúly egyre elterjedtebb, de attól még nem kell beállnunk a sorba.

Az emberek régen kevesebb étel közül választhattak, és nem ültek egésznap az irodában, ma azonban figyelnünk kell. A kilók nemcsak nehezek, hanem szív- és érrendszeri betegségeket okozhatnak, tehát érdemes minél hamarabb életmódot változtatni.

Az úszás előnyei

Az életmódváltás nem diéta! Ezt érdemes a legelején leszögezni, mivel sokan hajlamosak összekeverni. Amennyiben valódi, látványos és tartós változásra vágyunk, akkor meg kell változtatni a szokásainkat. Itt jön a képbe, hogy a túlsúly megnehezíti a futást, mivel terheli az izmokat és az ízületeket, így lecsökkenti a lehetőségeinket.

Szerencsére az úszásnál nem kell ettől félnünk, nyugodtan belemerülhetünk a medencébe, nem fogunk utána térdfájdalmaktól szenvedni, de annál inkább izomláztól.

Úszni jó érzés, mivel kevesebb mint egy óra alatt teljesen lefáraszt, ugyanakkor nem terheli a testet. Szerencsére nagyon nagy tudásra sincs szükség hozzá, elég elsajátítani a mellúszás fortélyait, és már mehetünk is. Ezáltal a fejünket sem kell a víz alá dugnunk, tehát a hidegebb napokon sem fázunk meg, és a hajszárítási idő is lényegesen csökken.

Az úszás emellett fejleszti az állóképességet, formál és a közérzetünkön is javít. Az egyetlen hátránya, hogy utána farkaséhesek leszünk, amit jobb, ha még az elején tisztázunk magunkban. Mondjuk nemet a nagy falatozásoknak, ellenkező esetben nem sokat ért a mozgás.

Mikor és hol?

Ha szeretnénk látványos eredményeket elérni, akkor legalább hetente háromszor be kell iktatnunk az úszást, aminek mindig legalább 30 perces edzésnek kell kinéznie. Amennyiben nagy súlyfeleslegtől szabadulnánk meg, iktassunk be konditermes edzéseket. Ezt akár a saját kertünkben is megtehetjük pár súlyzó beszerzésével. Lehet, hogy első pár hétben nehezünkre esik mozdulni, de a testünk gyorsan megszokja a mozgást, és hamarosan kérni fogja.

Mit tehetünk akkor, ha a kertben szeretnénk úszni? A medence mérete nagymértékben befolyásolja az élményt és az eredményeket, de a kisebb medencével rendelkezők bevethetnek pár extra trükköt.

Az ellenáramoltató berendezések ugyanúgy megmozgatnak minket, mintha a városi uszodába járnánk, és még a kertből sem kell kimennünk. Innentől kezdve nem létezik a sportolás elleni kifogás, nekünk csak az első lépést kell megtennünk.