2300 Ráckeve, Kossuth Lajos utca 19.
Nyitvatartás: Hétfő - Péntek: 8:00 - 16:00
Breadcrumb Image

Az úszás a megfelelő oktatásnál kezdődik (1 éves kortól)

Főoldal Blog Az úszás a megfelelő oktatásnál kezdődik (1 éves kortól)
04 ápr 2022  /  Szerző: Prémium Medence   /   0 hozzászólás

Az úszni tanulásnak minden család számára prioritást kell élveznie. Ez egy olyan fontos készség, amely alapvető szerepet játszhat abban, hogy a picik megelőzzék a fulladást, amely a gyermekek halálozásának egyik vezető oka. Az egész családnak meg kell tanulnia úszni, hogy a vízben töltött idő biztonságos és szórakoztató legyen.

Íme néhány tipp az Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémiától (AAP) arra vonatkozóan, hogy mikor a legjobb elkezdeni az úszásoktatást, és mitől lesz jó az úszásoktatási program.

Mikor tanuljon meg úszni a gyermek?

A gyermekek különböző ütemben fejlődnek, és nem mindenki áll készen arra, hogy ugyanabban az életkorban kezdje el az úszásoktatást. A döntés meghozatalakor figyelembe kell venni az érzelmi érettségét, fizikai fejlettségét, a képesség beli korlátait, valamint a vízben való magabiztosságának szintjét.

Az AAP a fulladás elleni további védelemként ajánlja az úszásoktatást, amelyet sok gyermek már 1 éves kortól elkezdhet.

A legújabb tanulmányok szerint a vízi túlélési készségekkel kapcsolatos tanfolyamok és az úszásoktatás csökkentheti a fulladás kockázatát az 1-4 éves gyermekeknél. Az ilyen órák remek lehetőséget nyújtanak a helyes vízbiztonsági szokások elsajátítására és az úszni tanulás előkészítésére.

4 évesen kezdődhet az oktatás

A legtöbb gyermek 4 éves korára már készen áll az úszásoktatásra. Ebben a korban általában megtanulják a vízi túlélési készségeket, például a vízben való lebegést, a pedálozást és a kijutási pont megtalálását. 5-6 éves korukra a legtöbb gyerek, aki úszásoktatáson vesz részt, megtanul pár úszásnemet is. Ez segít abban, hogy a medence közelében mindenki biztonságban érezze megát. Azonban az úszásoktatás nem teszi a gyermekeket “vízbe esés biztossá”. Ettől függetlenül ugyanúgy figyelni kell rájuk.

Mindig tartsuk szem előtt, hogy az úszásoktatás csak egy a fulladás megelőzéséhez szükséges számos fontos védelmi forma közül. A legfontosabb ma is a folyamatos és koncentrált felügyelet, amikor a kicsik a medencében vagy annak közelében, illetve bármilyen vízzel érintkező felületen tartózkodnak. Az is alap, hogy a medencékhez való hozzáférést akkor is el kell zárni, amikor nincs úszásidő.

Mit kell szem előtt tartani, amikor úszásoktatást keres valaki?

Érdemes olyan órákat és oktatókat keresni, amelyek nem csak az úszásnemekre összpontosítanak, hanem a vízben való túlélés technikáit is tartalmazzák. Minden gyermeknek meg kell tanulnia, hogyan kell visszatérni a felszínre, lebegni és kijönni a vízből. Az oktatóknak értékelniük kell a gyermekek fejlődését, és visszajelzést kell adniuk a készségszintjükről.

A programnak képzett és tapasztalt oktatókkal kell rendelkeznie. Az úszásoktatóknak képzett és tanúsított oktatóknak kell lenniük, és egy országosan akkreditált úszásoktatási tantervet kell elvégezniük. Emellett a tanórák alatt szükséges a szolgálatban lévő vízimentők jelenléte, akik rendelkeznek szív- és légzés újraélesztési (CPR), valamint elsősegélynyújtási képesítéssel.

Azonban a megfelelő oktatás mindig több munkamenetet igényel. Amint a gyerekek elkezdik az órákat, idővel folyamatos és fokozatos fejlődést kell mutatniuk a készségeikben. Ha ez a fejlődés szemmel látható, akkor érdemes folytatni a tanulást, hogy még felkészültebbek legyenek a jövőben.

Mit tehet a szülő?

A szülő tanítsa meg a helyes vízbiztonsági szokásokat a vízben vagy víz közelében. A gyermekeknek meg kell tanulniuk, hogy soha ne ússzanak egyedül vagy felnőtt felügyelete nélkül. Az oktatóknak meg kell tanítaniuk a gyermekeket arra, hogy mindig kérjenek engedélyt a szülőktől, az úszómesterektől vagy az úszásoktatóktól, mielőtt belépnek a medencébe vagy bármilyen vízfelületre, például egy tóba.

A szülő tanítsa meg nekik, mit kell tenniük, ha váratlanul a vízben találják magukat. Ez magában foglalja a vízi technikák gyakorlását, mint például a lebegést. Az óráknak különböző, valósághű körülményeket kell kínálniuk, mint például a vízbe esés vagy a ruhás úszás. Az idősebb gyerekeknek azt is meg kell tanulniuk, mit kell tenniük, ha látják, hogy másnak nehézségei vannak a vízben, és hogyan kérjenek segítséget.

Mivel nem minden úszásoktatás egyforma, ezért a szülőknek össze kell hasonlítaniuk a lehetőségeket, és ki kell választaniuk azt, amelyik a legjobban megfelel az igényeiknek. A legtöbb időt úszással töltik, vagy vannak tétlen időszakok, amelyek alatt várni kell a sorukra? Egyéni figyelmet kapnak a gyerekek? Barátságosak és tapasztaltak az oktatók? Az ilyen és ehhez hasonló kérdések megkönnyíthetik a választást.

Összegzésként

A megfelelő úszásoktatásra való beiratkozás az egyike a fulladás megelőzésének. A jó oktató nemcsak úszni tanítja a piciket, hanem segít nekik, hogy ne féljenek se víztől, se a medencéktől, miközben végig rajtuk tartják a szemüket. A jó tanfolyamok során szemmel látható fejlődést kell tapasztalni, azonban ez mindig lehet egy hosszabb folyamat része. Végül, a szülőknek a megszerzett tudás ellenére is figyelniük kell a csemetéiket, amikor víz közelében vannak.