A sport fontos részét képezi a fizikai fejlődésünknek, azonban nem mindegy, hogy milyen mozgásformát választunk. Az úszás előnye, hogy kevésbé terheli a szervezetet, ugyanakkor minden testrészt alaposan megmozgat. Sokan azonban nem sejtik, hogy a fizikai előnyök mellett mentálisan is kihat az egészségünkre. Nézzük, hogyan!

Csökkenti a stresszt

Az úszás egyik pszichológiai előnye, hogy csökkenti a stresszt és a szorongást. Ha belegondolunk, akkor ma senki se szabad a rossz érzésektől, mindenkinek meg kell küzdenie valamivel. Legyen szó munkahelyi problémákról, családi összeütközésekről vagy más személyes gondról, az emberek minden súlyt a hátukon cipelnek. Az úszás során a test vízzel érintkezik, ami egyszerre pihentető és kellemes, a hőmérséklet pedig ellazít. A medencékben a víz direkt nem túl hideg, ideális a sportoláshoz. Ha pedig reggel úszással indítjuk a napot, akkor biztosan megérezzük a hatását.

Elégedettség

Ma talán nincs olyan ember, aki teljesen meg lenne elégedve a testével vagy a tulajdonságaival. Az önbizalomhiány teljesen megszokott jelenség, már a fiatalok is küzdenek vele. Az úszás következő pszichológiai előnye, hogy segít növelni az önmagunkba vetett bizalmat, ami az élet minden területén segíteni fog. Lehet, hogy eleinte csak mellúszásban tudunk haladni, de ha nem adjuk fel, akkor biztosan megtanuljuk a többit is. Innentől kezdve könnyebben megértjük, hogy bármire képesek vagyunk. Az önbizalom lehetővé teszi, hogy szembenézzünk a félelmeinkkel, és hamarabb kilépjünk a komfortzónánkból.

Barátságok

Az úszás első ránézésre magányos sportnak tűnik, azonban szinte sosem leszünk egyedül a medencében. Ha valaki úgy dönt, hogy elsajátítja ezt a sportot, akkor mindig találkozni fog más úszókkal. Több korosztályt fogunk megismerni, és biztosan találunk olyan embereket, akik hasonló érzésekkel küszködnek, mint mi, félnek valamitől vagy félénkek.

Ha olyan emberek vagyunk, akik nehezen barátkoznak, akkor a medencében végre szabadon próbálkozhatunk. Nem lesznek olyan kétes gondolataink, hogy vajon miről tudunk beszélni, hiszen mindannyian ugyanazt a sportot űzzük, így biztosan lesz bennünk valami közös.

Döntések

Az úszás következő pszichológiai előnye, hogy javítja a döntéshozatalt. Amikor érzelmileg instabil állapotban vagyunk, akkor nehezen fogunk racionálisan gondolkodni. Általában minden döntésünk mögött valamilyen érzelem áll, így a végeredmény gyakran siklik félre. Az úszás azonban csökkenti a stresszt, így az érzelmek újra egyensúlyba kerülnek, tehát tisztábban fogjuk látni a minket körülvevő eseményeket, és jobb döntéseket fogunk hozni.

Önkép

Az önbizalom mellett az egészséges önkép kialakítása is nagyon fontos. Szerencsére az úszás lehetővé teszi számunkra, hogy megbékéljünk a testünkkel. Ha eddig nem szerettük magunkat, akkor most minden porcikánkat megmozgathatjuk, sokkal könnyebb lesz leadni azokat a felesleges kilókat, és az izmok is szebben formálódnak majd. Az egészséges önkép pedig egyet jelent az önbizalommal, a határozottsággal és a talpraesettséggel.

Összegezve: ha rendszeresen úszunk, akkor jobban fogjuk érezni magunkat.