Itt a nyár, jön a medencézés és a napozás időszaka. Az emberek szeretnék kiélvezni a kánikula minden egyes percét, amit egyesek a vízparton, mások pedig a kertben töltenek. Tény és való, hogy ez a szezon a jó idő és a szórakozás pillanata, azonban a sérülések és a betegségek is lényegesen gyakoribbak. Mire kell figyelnünk?

Mérsékelt napozás

Az első és talán a legfontosabb a mérsékelt napozás. A melegben sokan elfelejtik, hogy a napnak milyen ereje van, és délben is gond nélkül kifekszenek. Olyanról is hallani, aki egyáltalán nem használ naptejet, és utána csodálkozik, hogy miért égett meg. Ha mi nem akarunk erre a sorsra jutni, akkor mindig viseljünk kalapot, hogy megvédjük a fejünket.

Válasszunk könnyű, tiszta ruhát, ami segít abban, hogy ne melegedjen fel a testünk. Mielőtt kilépünk az ajtón, használjunk magas faktorú krémet, és ha lehet, akkor három óránként kenjük magunkat újra. Emellett vegyünk fel napszemüveget, és a koradélutáni órákban vonuljunk árnyékba.

Megfelelő hidratálás

Nyáron nagyon fontos a megfelelő hidratáció is, azonban nem mindegy, hogy mit iszunk. A javaslatok szerint két liter vizet kéne meginnia mindenkinek, persze ez a szám nagyban függ az egyéni szükségleteinktől és a testünk felépítésétől. Ha nem vagyunk otthon, akkor érdemes a folyó és csapvizet elkerülni, és inkább palackozott vizet fogyasztani. Ugyanez igaz, ha más országba utazunk, úgyhogy inkább győződjünk meg róla, hogy milyen vízminőségre számíthatunk ott. Sose feledkezzünk meg a jégkockákról sem, hiszen a legtöbb országban ez is csapvízből készül.

Vigyázat a medencékkel

Milyen lenne a nyár medence nélkül? Tény és való, hogy a hűvös víz mindenkit azonnal magához csalogat, azonban sose ugorjunk bele felhevült testtel! Ha tehetjük, akkor zuhanyozzunk le először, vagy menjünk bele lépésről lépésre. Fontos megjegyezni a strandokra vonatkozó szabályokat is, hiszen sokan külföldre utaznak, és alig várják a tenger közelségét.

Szabály, hogy a strandon csak a kijelölt helyen szabad fürödni, és mindig győződjünk meg róla, hogy van a közelben vízimentő. A búvárok azt szokták mondani, hogy sosem szabad egyedül úszni, úgyhogy mi is menjünk kísérettel. Emellett kerüljük el az éjszakai fürdőzést a tengerben, és a medencézést bőséges étkezés vagy alkoholfogyasztás után.

Felkészülés a szúnyogokra

Nyáron a szúnyogcsípésekre is érdemes odafigyelni. A csípések bosszantóak, viszketnek, és sajnos gyakran veszélyesek, mivel fertőzéseket adhatnak át, bár ez attól is függ, hogy melyik országban szereznénk nyaralni. Ha külföldre utazunk, akkor mindig tájékozódjunk előre a lehetséges szúnyogokról, és eszerint védekezzünk. Itthon szintén szükség van a trükkök bevetésére, főleg, ha nem akarjuk az egész nyarat vakarózással tölteni.

Gyógyszerek

Végül, de nem utolsó sorban beszéljünk a gyógyszerekről. Nem baj, ha mindennap szednünk kell valamit, egészen addig, amíg nem felejtjük otthon. Indulás előtt mindig győződjünk meg róla, hogy elraktuk-e a mindennapi adagot, és számoljunk plusz napokkal is. Sosem lehet tudni, hogy mi fog történni, mikor törlik a járatot, vagy hogy hány napot kell pluszban várnunk, úgyhogy legyünk inkább felkészülve.