A sportolás sok ember életében háttérbe szorul, mivel a munka és a család több időt felemészt a napból. Igazából mindenkinek 24 óra áll a rendelkezésére, így érdemes jól beosztani, ha pedig egy kis sportot is tudunk belecsempészni, akkor jók vagyunk.

Szerencsére nem mindenkinek kell futnia, hiszen rengeteg testmozgási lehetőség létezik. Az egyik jó döntés az úszás lehet, amit a testünk is meg fog hálálni.

Sokan úgy érvelnek, hogy az úszás túl sok gonddal jár: el kell menni az uszodáig, átöltözünk, bemegyünk a hideg vízbe, úszunk, megint átöltözünk, hajat szárítunk, haza megyünk… Első ránézésre fárasztónak tűnik, de összegyűjtöttünk pár érvet, hogy miért éri meg!

Zsírégetés

Ez az egyik legfontosabb szempont, hiszen leginkább az szokott uszodába járni, aki szeretne megszabadulni a felesleges kilóktól. Úszás közben a szervezet energiafelhasználása megnő, így az elégetett zsír sokkal magasabb. Ha más sportokhoz hasonlítjuk, akkor az úszással több kilótól szabadulunk meg kevesebb idő alatt.

Csak a példa kedvéért, egy órányi mellúszás 531 kcal, gyorsúszással pedig akár 900 kcal is lehet! Ezt se gyalog, se futva nem érjük el. Ráadásul a gyorsúszást hamar meg lehet tanulni.

A fogyásnál meg kell említeni a másik okot is, amit a víz hőmérséklete ad meg. A szervezetünknek a legideálisabb környezet 26 fokos. Ha az uszodára gondolunk, akkor mindenki tudja, hogy a medence vize ennél sokkal kevesebb, tehát a szervezetnek több energiára van szüksége a hőháztartás egyensúlyban tartásához.

Ha szeretnénk fogyni, akkor elkerüljük a 26 fokos vizet, mivel ezzel is extra kilóktól tudunk megszabadulni. Fontos megjegyezni, hogy a 26 foknál melegebb vízben is több energiát éget a test, tehát a termálfürdőkről sem szabad megfeledkezni.

Többet ehetünk

Ha rendszeresen úszunk, akkor többet ehetünk. Jól hangzik, ugye? Igen, az úszás következő pozitív hatása, hogy gyorsítja az anyagcserét. Az úszás során egyre több felépített izomzatunk lesz, aminek több energiára van szüksége az önfenntartáshoz, így több ételt fogyaszthatunk. Ehhez azonban legalább 40 perces edzésre van szükség, tehát inkább válasszuk a lassú, de hosszú úszást.

Ízületkímélő

Ha a vízben mozgunk, akkor az ízületeink nem szenvednek, tehát a súlyproblémával küzdő személyek is sportolhatnak. Úszás során minden izomcsoport dolgozik, a vállban és a derékban lévő feszültség oldódik. Nem véletlen, hogy időseknek is ajánlják ezt a mozgásformát.

Alvás

Az sem utolsó szempont, hogy az úszás segít az elalvásban. Ha nincs ilyen problémánk, akkor nem tartjuk fontosnak ezt a pontot, azonban rengeteg ember küzd a nyugtalan pihenéssel, ami hosszútávon komoly problémákat okoz. A sport hatására azonban csökken a stressz, és teljesen megnyugszunk. Azonban arra is figyeljünk, hogy a sport felpörget, tehát inkább azonnal aludjunk utána.

Kisebb a cukorbetegség esélye

A rendszeres mozgás csökkenti a vércukrot, tehát a cukorbetegség kialakulására is kevesebb az esély. Az izmok által elfogyasztott energiát a szervezet a véráramból nyert cukorból szedi. Láthatjuk, hogy a sportolás jót tesz a testünknek, és az egyik legjobb lehetőség erre az úszás lesz.