Az úszás nagyszerű gyakorlat, ami minden korosztály számára ajánlott. Szerencsére a megtanulása sem jelent problémát, úgyhogy az élet bármely szakaszában elkezdhetjük, 50 éves kor felett is.

Az úszás olyan gyakorlat, ami erősíti az izmokat, a szívet és a tüdőt. Az idősebb felnőttek számára szinte előírt sportnak számít, mivel nincsenek mellékhatásai és mindenkinek az egyéni igényeihez igazítható. Azok is hasznát vehetik, akik soha nem tanultak meg úszni, nincsen se alsó, se felső korhatár hozzá.

50 éves kor felett különösen előnyös az elsajátítása, mert nem kell félni a sérülésektől, nagyon kíméletesen bánik a csontokkal, az izmokkal és az ízületekkel is.

Külön előny, hogy erősebbé teszi a szívet, és javítja az érrendszeri állóképességet. Idős korban is segíti a vérnyomásszabályozást, miközben a tüdőbetegségek kockázata szintén csökken. Valójában az úszás olyan típusú testmozgás, ami a testet aktív helyzetbe hozza, magasabb lesz a pulzusszám, ami mellett növeli a rugalmasságot.

Azoknak is ajánlott, akik hátfájással küzdenek, mivel javítja a testtartást, ami ebben a korban szintén nagyon fontosnak számít.

50 éves kor feletti előnyök

50 éves kor felett nem szabad elmenni az ízületek mellett sem, de szerencsére az úszás ebben is a segítségünkre lesz. A csípők, lábak, karok és a nyak rengeteg szenvedést okozhat, azonban a rendszeres edzéssel korrigálhatunk a helyzeten. A víz megtartja az emberi testet, úgyhogy nem gyakorol nyomást az ízületekre, nem fogunk fájdalmat érezni, és túlsúllyal is ugyanúgy elvégezhető. Sőt, a hideg vízben sokkal több energiát fogunk elégetni, ami a fogyáshoz is hozzájárul, úgyhogy az előnyök sora még tovább emelkedik.

Ha pedig ezek az érvek nem győztek meg minket, akkor gondoljunk a mentális egészségre. Az úszás segít csökkenteni a stresszt, javítja a hangulatot és növeli az agyműködést. Segít leküzdeni a társadalmi elszigeteltséget és magány érzését, amely depressziót okozhat az idősebb embereknél. Attól, hogy 50 év felett járunk, nem akarunk egyedül lenni, úgyhogy az úszást társasági élet kialakításához is használhatjuk.

Kivel tanuljunk?

Ahogy láttuk, az úszás nagyszerű gyakorlat, de minden életkorban tanácsos speciális oktatóval elkezdeni. Ennek az oka, hogy a víz több veszéllyel jár, ha azonban profi segítségét kérjük, akkor sokkal biztonságosabban fogjuk érezni magunkat. Azt is fontos szem előtt tartani, hogy mint minden sportban, itt is ismerni kell a technikát. Kimondhatjuk, hogy csak a jó technika teszi lehetővé, hogy előnyökkel járjon az úszás! Emellett arról sem szabad megfeledkezni, hogy nem mindenki tud az összes stílusban úszni, egyesek megijedhetnek vagy akár stresszesekké válhatnak, úgyhogy maradjunk az oktatónál.

Egy híres amerikai úszóedző, aki az egyik könyvében az írta, hogy az úszás egyedülálló sport, mert lehetőséget kínál arra, hogy megkérdőjelezze a személy korát. Igen, attól, hogy valaki kis korában nem ismerkedett meg a víz erejével, még ugyanúgy megtanulhatja. Bízzuk rá magunkat egy jó edzőre, és merüljünk el az egészséges életben 50 felett is!