Balesetek bárkivel történhetnek, igen, velünk is. Ha saját medencénk van, akkor ennek az esélye még nagyobbá válik, úgyhogy jó, ha időben megtesszük a szükséges óvintézkedéseket. Az otthoni medencék használatának vannak szabályai, amik gyakran valakinek az életét is megmentheti. Ismerjük meg ezeket!

Kisgyerekesek figyelem

Ha kisgyerek van a családban, akkor a legfontosabb lépés a beszélgetés. Ne gondoljuk azt, hogy a pici úgy sem érti meg, amit mondunk neki. Viszont, ha beszélünk, akkor jó időpontot kell választanunk. Ne akkor beszéljünk vele, amikor egy játék közepén tart, hanem amikor nyugodt. Magyarázzuk el, hogy a medencében mit szabad és mit nem szabad csinálni. Nyugodtan fogjuk meg a kezüket, vigyük oda a medencéhez, és mutassuk meg, hogy milyen a víz, hogyan tudnának beleesni, és hogy miként tudnak egyedül kimászni. Ha a kicsi nem ijed meg, hanem tudja, hogy pár méterre van egy létra, akkor az életét mentheti meg az információ.

Tilos a futás

Piciknek és nagyoknak is tanítsuk meg, hogy a medence körül tilos futni! Se télen, se nyáron, soha. A rohanás és a csúszós papucsok egyet jelentenek a balesettel. Nem elég, hogy könnyen megijedhetünk egy esésnél, hanem meg is üthetjük magunkat. Ráadásul egy erős fejsérülés után nem fogunk tudni kimászni sem a medencéből, és ha pont nincs körülöttünk senki… Az a jó, ha a nagyobbak megértik ezt.

Mindig legyünk résen

Ha többször is elmagyaráztuk ezeket a pontokat, akkor legyünk még inkább résen. A picik elfelejthetik, esetleg éppen, hogy kíváncsibbá tettük őket. Az a legjobb, ha a medence sosem marad fedetlenül. A folyton mozgó babák és a háziállatok is hálásak lesznek, ha szó szerint nem tudnak beleesni a medencébe.

Sajnos a szülők tudják, hogy egyetlen másodperc is elegendő ahhoz, hogy megtörténjen a baj. Sokan éppen ezért külön kerítést húznak, amihez a biztonsági ajtót csak a nagyobbak tudják kinyitni.

Fáradtan tilos a medencézés

Következő szabály, hogy figyeljünk a testünk jelzéseire. Ha fáradtak vagyunk, akkor ne menjünk be a vízbe, mert elaludhatunk. Talán nem fogunk a víz alá merülni, azonba egy napszúrást, esetleg egy jó kis leégést hazavihetünk. Ilyenkor vonuljunk árnyékba, és csukjuk le a szemünket fél órára. Ha újra frissnek érezzük magunkat, akkor jöhet az úszkálás.

Ne ugráljunk napozás után

Ha szeretünk napozni, akkor számolnunk kell a szervezetünk reakciójával. A felhevült test nem bírja a hirtelen hideget, így ne ugorjunk be csak úgy a medencébe. Nemcsak rosszullétet okozhat, hanem a szívünk is leállhat! Fontos, hogy a barátainkat és a családtagjainkat se lökjük be, akkor sem, ha ez abban a pillanatban viccesnek tűnik.

Kerüljük az alkoholt

Másik aranyszabály az, hogy kerüljük az alkoholt. Lehet, hogy a mi szervezetünk bírja a legjobban, de ne kísértsük a sorsot. Gyakran nem is érezzük, hogy bódultak vagyunk, de ez a medencében végzetes lehet. Alkoholos befolyás alatt az ember bátrabbá is válik, és ilyenkor kezdődnek a ki bírja tovább a víz alatt játékok. Ha alkoholt fogyasztunk, akkor tartsuk magunkat távol a medencétől, és a barátainkat se engedjük közel. Igaz, hogy a nyár majd a koktélokról szól, de a vízben legyen mindig mentes.