Amikor szakembereket kérdezünk meg, akkor azt fogják mondani, hogy a fogyás általában két dolgon múlik, amikor az ember egészséges. Az egyik a helyes táplálkozás, a másik pedig a rendszeres sportolás. Amikor ezt a kettőt együttesen használjuk, akkor biztosak lehetünk abban, hogy sikereket fogunk elérni.

Ennél a pontnál jön képbe az úszás, ami az egyik legkellemesebb sportolási lehetőség a nyári és a téli hónapokban is.

A párnácskák egyre elterjedtebbek az egész világon, és ez alól Magyarország sem kivétel. A legtöbben helytelenül táplálkoznak, ami a rengeteg zsíros ételnek köszönhető, ráadásul a mozgással is gondok vannak. Sajnos teljesen természetessé vált, hogy az embereket plusz kilók tartják fogja.

Viszont mindig tehetünk ellene! Gondoljunk arra, hogy az elhízás olyan szövődményeket okoz, mint a szív- és érrendszeri betegségek, de ugyanúgy megjelenhet a cukorbetegség is. Amikor nehezebbek vagyunk a kelleténél, akkor ahhoz rossz kedv is társul, elkezdjük magunkat más szemmel nézni, és az önbizalmunk is csökken. Ha mi is így vagyunk ezzel, akkor itt az ideje cselekedni.

Túlsúllyal is lehet úszni

Vannak emberek, akik nem tudnak az úszáson kívül más sportot végezni a túlsúly miatt. Amikor nem pár kilóról beszélünk, akkor a szervezetünk annyira leterhelt, hogy képtelenek vagyunk futni, és a megterhelés inkább a testünk rovására megy.

Az ízületek és a gerinc is fájdalmasan válaszol, így még kevésbé fogunk mozogni. Szerencsére a vízben sokkal könnyebbek vagyunk, így nem kell attól félnünk, hogy utána nem tudunk lábra állni.

Az úszás biztosan lefáraszt, és megmozgatja minden egyes izmunkat úgy, hogy az ember végig könnyűnek érzi magát, és nem terhelődnek az ízületei. Nem kell túlbonyolítani az mozgást sem, már a mellúszással is kezdhetjük, ráadásul a fejünket sem kell a vízbe dugni.

Az úszás fejleszti az állóképességünket, ugyanakkor formálja a testet, miközben jó közérzetet biztosít. Egyetlen hátránya, hogy utána farkaséhesek leszünk, ezt próbáljuk meg proteinnel leküzdeni. Ellenkező esetben csak még több kiló fog felugrani.

Figyeljünk az étkezésre

Az úszásnál mindenképpen meg kell jegyezni a hideg víz hatékonyságát. Gondoljunk arra, hogy a testünk általában 36 fok körüli hőmérsékleten működik, folyamatosan melegít minket. Mi történik, ha hirtelen olyan közegbe kerülünk, ami 20 fokos? Ilyenkor a testünk kénytelen több energiát elégetni ahhoz, hogy megtartsa a 36 fokot.

Ez egyenlő a gyorsabb fogyással. Ezért fontos, hogy ne kerüljük a hideg vizes sportmedencét. Persze, ha még csak barátkozunk az úszással, akkor érdemes melegebb vízzel kezdeni, mivel ilyenkor még sokszor megállunk, és könnyen átfagyhatunk.

Ha télen is az úszás mellett döntünk, akkor figyeljünk a szárítkozásra, hogy elkerüljük a megfázást. Amint ráérzünk a mozgás ízére, már nem akarjuk abbahagyni. Persze, ha gyorsabban akarunk eredményt látni, akkor az étkezést is az életmódunkhoz igazítjuk.

Iktassunk be több zöldséget, és kerüljük el messziről a cukros tartalmú ételeket és italokat. A megfelelő étkezés és a rendszeres úszás nagyon gyors változásokat fog hozni.