Bár a kisebb méretű otthoni medencék kiváló kikapcsolódási lehetőségeket kínálnak, a hosszú úszótávok megtételére önmagukban alkalmatlanok. Létezik azonban egy olyan berendezés, amelynek segítségével a probléma könnyedén kiküszöbölhető. Ez nem más, mint a valódi úszásélményt biztosító ellenáramoltató.

Az alábbi bejegyzésünkben az eszköz működéséről és az úszás előnyeiről olvashat részletesebben.

Ne kísérletezzen otthoni módszerekkel!

Ahhoz, hogy az úszás élvezetes legyen, legalább 12 méter hosszúságú medencére lenne szükség. Nyilván, a kert adottságai és a pénztárca tartalma nem mindenki számára teszik lehetővé a hatalmas kerti medence üzemeltetését.  A kisebb modellek viszont a gyakori fordulások és a helyhiány miatt nem tudnak megfelelő élményt adni.

Az online térben számtalan olyan példával találkozni, ahol a medencetulajdonos különféle, nem túl stabil szerkezetekhez kötözve magát próbál tempózni a vízben. Mivel az ilyen megoldások sok veszélyt rejthetnek magukban, ezért érdemes biztonságosabb módszert választani. Ha Ön szeretne a medencéjében pihentetés vagy sportolás céljából úszni, de nincs túl nagy helye, itt az ideje beszereznie egy ellenáramoltatót.

Hogyan működik az ellenáramoltató eszköz?

Ahogy a neve is jelzi, a berendezés ellenáramlatokat generál a medencében Önnel szemben, így egy helyben mozogva, gyakorlatilag bármennyi kilométert leúszhat. Az érzés ahhoz hasonlít, mintha valamilyen élővízben a folyási iránnyal ellentétesen próbálna úszni. Manapság az ellenáramoltatót nem csak a sportolni vágyó emberek, de profi úszók is igénybe veszik az otthoni edzések lebonyolításához.

A legtöbb eszközön az intenzitás mértéke állítható, ebből adódóan mindenki a saját testi erőnlétének megfelelően használhatja. Az ellenáramoltatóknak kétféle változata létezik, az egyiket már a tervek megvalósításakor be lehet építeni a medencébe, a másik típus pedig utólagosan szerelhető fel.

Miért ajánlott a rendszeresen beiktatott úszás?

Az úszás szinte ez az egyetlen olyan sport, ami nem terheli az ízületeket, ebből adódóan a mozgásszervi megbetegedésektől szenvedők, orvosi javaslatra, fájdalommentesen élvezhetik a sport örömeit. Mivel a vízen történő helyváltoztatáshoz rengeteg izom együttműködésére van szükség, így az úszás a teljes testet átmozgatja.

Emellett az egyfajta légzősportnak is tekinthető, a meghatározott időközönként történő levegővétel ugyanis fejleszti a tüdőt.

Az úszás természetesen akkor is ajánlott, ha valaki túlsúllyal küzd. A testsúly és sebesség függvényében egy óra alatt 700, vagy annál valamivel több kalória égethető el. Az úszás a szívre és a keringési rendszerre szintén pozitív hatással van. A kutatások szerint az úszás közben az izomzat működtetéséhez a szervezetnek több vérre van szüksége, ez pedig kíméletesen, de erősíti a szívet.

Végül, mint a legtöbb sport, az úszás boldogságérzetet ad, a rendszeres edzések eredményei pedig a megváltozott alakon köszönnek vissza.