2300 Ráckeve, Kossuth Lajos utca 19.
Nyitvatartás: Hétfő - Péntek: 8:00 - 16:00
Breadcrumb Image

Tengerparti nyaralás gyerekekkel – erre figyeljünk

Főoldal Blog Tengerparti nyaralás gyerekekkel – erre figyeljünk
23 aug 2021  /  Szerző: Prémium Medence   /   0 hozzászólás

Itt a nyár, az emberek alig várják a vakációt. Sokan a tengerparti nyaralást választják, és alig várják, hogy elmerülhessenek a nagy hullámokban. Ha azonban ez lesz a baba első útja, vagy éppen gyerekekkel tervezzük a kirándulást, akkor fontos tisztában lenni a szabályokkal.

A strand nemcsak arról szól, hogy fürdőruhát és pénztárcát viszünk magunkkal. Ha gyerekekkel indulunk, akkor meg kell szervezni az odáig tartó sétát és gondoskodni kell a biztonságról. Ha babával megyünk, akkor gondolni kell az erős napsugárzásra, még akkor is, ha felhős napról van szó. Idősebb gyerekekkel sem könnyebb a helyzet, mivel ők hamarabb elhiszik magukról, hogy van tapasztalatuk, és lehet, hogy beljebb merészkednek a kelleténél. Nagyon fontos, hogy mindig szemmel tartsuk őket!

A tengerpart rengeteg tervezést igényel, főleg, ha több napra megyünk. Nézzük, hogy milyen intézkedésekre lesz szükség!

Otthoni lista

Az a legjobb, ha már otthon listát írunk a lehetséges teendőkről. Amikor a gyerekek megállás nélkül rohannak, és csak arról tudnak beszélni, hogy mikor látják a tengert, akkor könnyen megfeledkezhetünk valamiről. Ha azonban van egy kész listánk, akkor csak át kell húzni a rajta levő dolgokat. Ezt a módszert alkalmazhatjuk a bőrönd bepakolásánál és a reggeli indulásoknál is.

Part kiválasztása

A gyerekek általában imádják a tengert, azonban nem mindegy, hogy milyen partot választunk. Érdemes még az utazás előtt megismerkedni a környékkel, hiszen lehet, hogy puha homokos vagy kemény sziklás partra érkezünk. Olyan helyet keressünk, ahol nyugodt dagályok vannak, és ahol a szolgáltatások között van édesvíz és tusoló. Nem utolsó szempont az éttermi szolgáltatás, és a parton figyelő vízimentők is növelik a biztonságot.

Gyors reggeli

Ha gyerekekkel utazunk, a reggeli elindulás nehéz lehet, úgyhogy készítsünk egyszerű reggelit. Sokan utazás alatt fogyasztják el a finom falatokat, amihez csak egy kulacs víz fog kelleni. Ha az elsők között érkezünk a strandra, akkor a legjobb helyet tudjuk majd kiválasztani. Ha közel vagyunk a tengerhez, akkor a picik is játszhatnak, miközben a szülő folyamatosan rajtuk tarja a szemét.

Feltűnő ruha

A strandon biztosak lehetünk benne, hogy több gyerek lesz, így bevethetünk pár trükköt. A feltűnő ruha segít abban, hogy messziről is kiszúrjuk a családtagokat. Mások a sapkára esküdnek, ami nemcsak jól látszódik, hanem a napsugarak ellen is véd.

Figyelem

Lehet, hogy a gyerekek már idősebbek és egyedül maradhatnak a vízben, azonban mindig figyelni kell őket. A medence és a tenger nem ugyanaz, lehetnek erősebb áramlatok és hirtelen feltűnő hullámok. Ha figyeljük a gyerekeket, akkor azonnal észrevesszük a bajt, és még idejében tudunk segíteni.

UV sugarak

A tengerpart egyet jelent a nappal, mivel nagyon ritkán fogunk tudni fa alá ülni. A pálmafák magasak, kevés árnyékot adnak, és nem a víz mellett szoktak nőni, úgyhogy az egész család ki lesz téve az UV sugárzásnak. A fényvédő krémet két óránként kell használni, de ugyanúgy mehet a sapka és a póló is. Nem szabad megfeledkezni a lábakról, a fülről és karokról, azonban a déli órában így is válasszuk az árnyékot.