Egy várandós kismamában a 9 hónap alatt rengeteg olyan kérdés merül fel, melyre jó lehet azonnal megbízható választ kapni. Senki nem szeretne rosszat tenni kisbabájával, így minden anyuka igyekszik elkerülni az olyan lehetséges szituációkat, melyekben bármilyen formában is veszélyeztetné a kisdedjének egészségét. Nagyon sokan azonban nem is tudják, hogy kihez forduljanak a kérdéseikkel. Ha pedig egységesen meghallgatjuk az összes ismerősünk és kismama társunk véleményét, nem mindig szokott hasznos lenni.

Kitől kérdezzük meg, hogy szabad-e úszni terhesen?

Manapság egyre több olyan mozgásformát kezdenek el oktatni és tartani, mely kimondottan kismamák részére lett kifejlesztve. Számtalan előnye lehet annak, ha egy várandós nő rendszeresen mozog, ám mindig figyelnie kell teste és kisbabája jelzéseit. Jó lehet a kismama jóga vagy torna, hiszen ezek az órák mindig kimondottan úgy vannak felépítve, hogy az ne legyen megterhelő az anyuka számára, és a hasizmokat sem használja közben. Ezek a mozgások nem csak testünknek, de lelkünknek is jót szokott tenni, főleg azért, mert megismerkedhetünk más kismamákkal is, akikkel a későbbiekben lehet, hogy a szülészeten is össze fogunk futni, majd szorosabb barátságok is kialakulhatnak még egy ilyen ismertségből.

Mivel az úszás egy nagyon egészséges mozgásforma, a szakemberek mindenki számára ajánlani szokták. A vízben való lebegés kellemes érzetet ad, nem csak testünkre, de lelkünkre is nagyon jó hatással van, hiszen a víz kellemes csobogása képes bennünket egy meditatív állapotban eljuttatni, mely egy fárasztó, zsúfolt nap után kimondottan jól tud esni. Az úszás egyáltalán nem terheli meg az ízületeinket, és nagyon csekély a sportsérülések esélye is. De vajon ideális mozgásforma lehet várandós kismamák számára is?

Nem mindenkinek ajánlott az úszás

Általában azt szokták mondani az orvosok, hogy ha a kismama várandóssága előtt is végzett valamilyen mozgásformát, akkor csak azért mert kisbabája lesz, nem kell feltétlen azt abbahagynia. Azt azonban, hogy eljárhatunk-e rendesen úszni a 9 hónap alatt, leginkább saját nőgyógyászunk tudja megmondani. Mivel mindenki számára a legideálisabb mozgásformának tartják, természetesen a kismamák sincsenek tőle eltiltva. Az úszás segíthet a kismamának abban, hogy továbbra is aktív életet éljen, hiszen köztudott, hogy ha várandósan valamilyen sportot űzünk (természetesen orvosi engedéllyel) akkor maga a szülés, illetve a szülés utáni felépülés, regenerálódás is sokkal gyorsabban végbe fog menni a szervezetünkben.

Amennyiben lehetőségünk van kikérni a nőgyógyászuk véleményét, tegyük meg azt minél előbb, és ha ő úgy látja a szokásos vizsgálatok során, hogy zárt a méhszájunk (ez nagyon fontos, az esetleges fertőzések elkerülése miatt!) és megfelelő állapotban vagyunk hozzá, lebeszélni biztosan nem fog a mozgásról, sőt az orvosok általában támogatni szokták azokat a kismamákat, akik szeretnének továbbra is aktív életmódot folytatni, míg kisbabájuk a pocakjukban növöget.